Heinäviestin kilpailuohjeet

1. Sekä Pro- että Fun-sarjassa viestiin kuuluu kolme osuutta. Joukkueiden on ilmoitettava joukkueessa suunnistavien nimet ennen viestin lähtöä.

2. Jokaisen viestissä suunnistavan on nollattava Emit-korttinsa (kolme välähdystä) ennen suunnistuksensa alkua.

3. Viestissä suunnistavien Emit-kortit luetaan tuloslaskentakoneelle vasta viestisuorituksen jälkeen.
 
4. Kaksi ensimmäistä osuutta aloitetaan yhteislähdöllä klo 17:30. Joukkueen ankkuri saa lähteä, kun sekä ensimmäisen että toisen osuuden suunnistajat ovat saapuneet vaihtoon.

5. Ensimmäisen ja toisen osuuden suunnistajat saavat karttansa lähtöhetkellä, ja ankkuriosuuden suunnistaja saa kartan vaihdon tapahtuessa.

6. Viestisuunnistajan osuus päättyy maalileimaukseen. Maalileimauksen jälkeen joukkueen ensimmäisenä vaihtoon saapuva suunnistaja poistaa joukkueen ankkuriosuuden kartan päällä olevan paperin, ja toisena vaihtoon saapuva suunnistaja ojentaa ankkuriosuuden juoksijalle ankkuriosuuden kartan.

7. Viestissä käytetään hajontamenetelmää, jossa samalla osuudella juoksevien suunnistajien radat voivat olla erilaisia.

8. Karttoja ei kerätä pois, mutta hyvän urheiluhengen mukaista on, että maaliin saapuneet suunnistajat eivät näytä karttojaan suoritustaan odottaville suunnistajille. Viestisuunnistukseen osallistuva ei saa ennen viestisuunnistusta osallistua kuntosuunnistukseen.

Joukkueet, Pro-sarja
1. Opet
2. Kotkamills 1
3. Andritz
4. Kymin Tulevaisuuden Toivot

5. Kunnon Rakentajat
6. Steveco
7. Kyminsuun Hirvet
8. Team Kynsisammal
9. Vanhat Sotaratsut
10. Tanit

Fun-sarja 
11. Tullin Urheilukerho
12. Superjätkät 1
13. KyS johto
14. Hirssaaren Helmet
15. Koksilaiset 1

16. Kotkamills

17. Tehotytöt 1
18. Suunnattomat
19. Kymen Sanomat
20. Steveco
21. Hirssaaren Helmet 2
22. Hirssaaren Helmet 3
23. Superjätkät 2
24. Tehotytöt 2
25. Koksilaiset 2

Posted in Etusivun artikkeli.